Home >> עצות וקטעים >> בחירה בסביבה זו כל החוכמה
בחירה בסביבה

בחירה בסביבה זו כל החוכמה

בדורות הקודמים האדם השתמש בסביבה כדי ליצור לעצמו עולם טוב יותר. בתקופתנו הולך ומתגלה לעינינו אט אט שהסביבה היא לא רק הדרך לשפר את חיינו הפיזיים אלא הסביבה קובעת לנו את המחשבות הרגשות והרצונות, ולכן הדבר הכי טוב שהאדם יכול לעשות עבור האושר שלו הוא לבחור לעצמו סביבה טובה.

חוכמת הקבלה, שלומדיה נקראים בני ברוך, מפלרטטת רבות עם המושג סביבה, בעבור הוא המפתח לדעתה להתקדמות האדם.

הכי חשוב, הם טוענים, זה לארגן לאדם סביבה, אם זה בית ספר, חוגים, או גנים, סביבה שמתאימה לו לאופי ולנטיות ושבה יוכל להתפתח בדרך הכי טובה כדי להיות  אדם מושלם ככל יכולתו הוא. ושכל אחד יהיה עשיר כמה שיותר בידיעות, בהיכרות עם אומנויות, מדעים, תרבות, וידע איך להתנהג עם הסביבה שלו, בן הזוג, ילדיו. שורה תחתונה הקשר עם הסביבה הוא הדבר הכי חשוב לאדם!

לדוגמא:

לכל אחד חשוב להבין איך חושב המין השני ומה זה אומר לחיות ביחד חיים משותפים. מה אישה רוצה וצריכה. מה גבר צריך ורוצה.

כל אדם צריך לדעת איך לגדל ילדים, איך לעצב ולחנך.

מעל הכול: כל אדם צריך לראות את העולם דרך עיניים נוספות לא רק שלו, אחרת לא נצליח להסתדר זה עם זה.

שני גורמים משפיעים על האדם

לפי בני ברוך שני גורמים מובילים את האדם: הנטיות הטבעיות והסביבה. והאדם צריך לדעת איך לבחור כל הזמן בסביבה יותר ויותר מקדמת טובה מפתחת לכיוון של ראייה רחבה שהופכת את האדם לשלם ומאושר יותר.

ובסביבה הטובה צריך לשים לב שיש גורמים, מדריכים, שיודעים איך להפוך גם דברים שנראים לא טובים, לטובים ורצויים וכך להפוך את כל המכלול שקיים אצל אדם, למתנות לחברה.

עיקר לימודי האדם

אם כן, בני ברוך מציעים להקים מערכת חינוכית שתכלול לימודים המתייחסים הן לסביבה הדוממת צומחת וחיה., אבל ובעיקר שגולת הכותרת שלהם יהיו לימודים העוסקים בקשר שבתוך החברה האנושית. לימודים המכוונים אדם להשפיע טוב לחברה , להפוך כל אדם כרכיב במערכת המייצרת אווירה מגדלת ונעימה. זה בעצם עיקר הלימודים של האדם כאשר כל השאר מיועדים לתת לו מקצוע כדי לשרת את החברה.

להשפיע על האדם דרך הסביבה

כל אחד, גם הילדים וגם המבוגרים צריכים להרגיש שהם מתקדמים כל הזמן, והדרך לעשות זאת היא לא לשפר את עצמנו אלא את הסביבה. זה כל השינוי וזאת כל החוכמה חוזרים וטוענים בני ברוך. רק החברה והסביבה מסוגלות לקבוע לאדם ערכים חדשים, וערכים חדשים זה מה שאדם צריך כדי להתקדם לכיוון האושר והשמחה.

זו בעצם הבחירה היחידה שאדם עושה כי כל שאר הבחירות נקבעות על ידי הסביבה . רק הבחירה של איזו סביבה לבחור, ואיך וכמה להשפיע על הסביבה היא בחירת האדם והמקום בו החופש מתבטא.