Home >> עצות וקטעים >> הכנה לכנס בני ברוך
הכנה לכנס בני ברוך

הכנה לכנס בני ברוך

כל מי שעוסק בחכמת הקבלה האותנטית יודע כי אין דבר יותר חשוב מאשר הכנה לפני כל פעולה רוחנית. הכנס השנתי של עמותת בני ברוך בישראל הוא האירוע הגדול והמרכזי ביותר אליו נוהרים אלפי אנשים מרחבי העולם כולו על מנת להתחבר ולממש את דברי המקובלים מכל הדורות.

הכנה לפעולה היא למעשה הפעולה עצמה משום שההכנה בונה את הכלי להשגת המילוי, האור. חכמת הקבלה מלמדת כי האור נמצא במנוחה מוחלטת וכל עבודתנו היא לייצר כלי מתאים לגילוי המציאות הקיימת שהיא הבורא ותו לא. בכדי להכין את עצמנו היטב לכנס מקובלים ממליצים לקרוא בקפידה את מאמרי רב"ש ואת מאמר החירות של "בעל הסולם". כמו כן, כדאי לגייס כמה שיותר חיסרון למדרגה הרוחנית הבאה שהיא חיבור יתר עם הזולת והבורא דרכו. הכנס העולמי של עמותת בני ברוך כולל בין היתר שיעורים לפי מאמרי בעל הסולם והרב"ש וככל שהחברים יבצעו הכנה גדולה יותר כך ידלו מן השיעור יותר מאור המחזיר למוטב ויבצעו פעולות רוחניות רבות ואיכותיות יותר.

כל מי שתכנן להגיע לכנס ודאי הרגיש את העביות הגדלה בו ואת האגו שהולך ומתעצם בקרבו. ההפרעות לא מבוששות להגיע ואיתן כל התירוצים שיש נגד העבודה שלפנינו. מקובלים מספרים לנו כי כך הדברים מכוונים בדיוק ובהטבה מוחלטת מלמעלה וזאת בכדי לדחוף את האדם להתייגע עוד יותר ולהתעלות מעל האגו המתגבר שבו. הבורא בכוונה מעלה באדם את האגו כדי לתת לאדם אפשרות לבקש ולהתעלות מעליו ועל מנת שיוכל להגיע למדרגה רוחנית גבוהה יותר.

הניגודיות העצומה שמתגלה באדם, בין הרצון שלו לרוחניות ולהשפעה לבין האגו שלו שהולך וגדל ורוצה לבלוע הכל לעצמו בלבד היא העזרה הכי גדולה שיש לנו מלמעלה. לפי דברי המקובלים
"כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו". זאת אומרת ככל שאדם מתקדם ברצון שלו לאהוב ולהשפיע כך גדלה בו השנאה והדחייה ומתוך הפער הגדול בין שני הכוחות הפועלים בו, הוא יכול לגבש תפילה אמתית, בקשה כנה ורצון שלם להיוושע.

עוד חומרים נוספים שיש בכוחם לייעל את ההכנה שלנו לכנס הם צפייה בתוכניות "חיים חדשים" של הרב לייטמן ועוד מגוון של חומרים, מידע ותוכניות שיש באתרים השונים של עמותת בני ברוך. הדגש בהכנה לכנס הוא לגבש כלי והשתוקקות גדולים לתיקון השבירה. הפירוד בינינו ששולט בליבנו ומעוור את עינינו מהמציאות האמתית הנצחית והיחידה שקיימת, הוא הדבר היחיד שיש לתקן. כידוע, רק האור המחזיר למוטב יכול לתקן את לבבנו ועלינו רק לגלות את השבירה כדי שיהיה לנו מה לרצות שיתוקן.

ההכנה הטובה ביותר היא הכנה משותפת עם חברים. לקרוא יחד מאמרים נכונים וקטעים משיעורי הבוקר שנוגעים להכנה לכנס וכמובן לשאול את עצמנו שאלות כמו מדוע אנו מגיעים לכנס ועם מה אנו רוצים לצאת מהכנס. כמו כן, מומלץ להתעסק בכל התקופה הקודמת לכנס בהכנתו בכמה שאפשר ובהזמנת אורחים ומכרים אליו וכמה שיותר להיות סביב הרעיון והמחשבה על הכנס ומטרתו. חשוב להבעיר את הלב ולחמם את החברים לקראת הכנס כי ההכנה היא הכלי בו הבורא מתגלה. בהצלחה.