Home >> עצות וקטעים >> כיצד תראה השנה הבאה שלך?
השנה הבאה

כיצד תראה השנה הבאה שלך?

אילו הייתה בידכם האפשרות למחוק את השנה שחלפה, האם הייתם עושים זאת? ואם נהפוך את השאלה, האם הייתם בוחרים לחיות בשנה שחלפה?

במהלך חייו של האדם הוא עלול להיתקל בשאלות שונות, שאלה אחת, כבדת משקל במיוחד היא לשם מה בכלל כל הסיפור הזה. או במילים אחרות למה בכלל אני צריך לחיות. התשובה שרוב האנשים נותנים לשאלה הזו מתחלקת לשניים. ראשית, לאדם אין ברירה, על כרכך אתה נוצר ועל כורחך את חי. שנית, אין לדעת מה יהיה בהמשך. אולי יהיה גרוע יותר ואולי טוב יותר. והאדם בדרך כלל בוחר להמר ולהמשיך בשגרה.

לשם מה אני חי?

שאלה בסיסית זו יכולה להוביל גם למקום מקדם הרבה יותר. היא עשויה לגרום לאדם לנסות ולחשוב לאן הוא מתפתח. עמותת בני ברוך מאמינים שעל ידי התבוננות בחכמת הקבלה האדם יוכל לזהות את נתיב התקדמותו ולעלות על גל חדש בחיים.

כוח הטבע מפתח את העולם

חכמי הקבלה גילו שיש מעין תכנת על שמפעילה את האדם בכל עת. היא מזרימה לו כל הזמן נתונים חיצוניים ומחשבות והרגשות פנימיים, ובין אלה מתפתחת המודעות העצמית של האדם. מערכת זו היא הטבע. הטבע מפתח את כל יצוריו ודוחף אותם קדימה.

שלב הבחירה

האדם מתפתח בכל העת, וכעת הגיע לשלב מיוחד בהתפתחותו – שלב הבחירה. בשלב זה ניתנת לאדם האפשרות להחליט לאן הוא רוצה להגיע. האדם מסוגל להבין את כיוון התפתחותו הכללי ולהשפיע עליו.

המטרה

המין האנושי צריך להתפתח ולהגיע למצב בלתי מוגבל על ידי רכישת תכונות נעלות יותר. רכישת תכונות אלה תאפשר לו לראות תמונת עולם חדשה ולהרגיש בלתי מוגבל. כדי להגיע למצב זה יש לעבור שינוי פנימי גדול שכולל שני שלבים. תחילה יש להבין מה מפעיל את המין האנושי ואחר כך להציג את השדרוג.

איך זה פועל

התכונה שעומדת בבסיס פעולתו של האדם היא הרצון לקבל. זוהי שאיפה לקבל ככל האפשר גם במחיר פגיעה באחרים. האדם רק רוצה ורוצה, ומנסה להשיג את הדברים בכל דרך אפשרית. בדרכו האדם נתקל בקשיים שגורמים לו לכעס וייאוש. כדי להרגיע את הלחץ האדם משתמש בעזרים שונים שעוזרים לו לרגע, אבל רק מרעים את מצבו הכללי. אבל בדיוק כשהאדם מרגיש שהכל אבוד נפתח לו הפתח לעולם אחר.

גן העדן – שדרוג פנימי

כדי להיחלץ עלינו לעבור שדרוג פנימי – עלינו פתוח את ליבנו לאחרים. בחיבור לאחרים אנחנו פותחים לעצמנו תכונה חדשה – את הרצון להשפיע. הרצון החדש הוא חוש נוסף שנותן לנו להרגיש את העולם בצורה אחרת. אנו עמותת בני ברוך סוברים שהאדם העתידי יתייחס לעולם באופן שונה. הוא ירצה להיות מחובר בכל ליבו ונפשו לבני האדם, לחי, לצומח ולדומם. אדם זה ירגיש את העולם כמו שהוא מרגיש את עצמו.

שינוי חברתי מתוך האין ברירה

היחסים המתוארים במאמר זה נראים רחוקים מאוד ממה שמתרחש בחוץ, אבל דווקא מתוך הפילוג הגדול, השחיתות והשנאה נוכל סוף סוף להתקדם. מתוך האין ברירה נצליח ליצור שינוי חברתי. אנו עמותת בני ברוך מאמינים שהשיטה לשדרוג נמצאת בידינו כבר אלפי שנים, אך הייתה נסתרת לרובינו וכיום היא מתגלה כדי להצעיד אותנו קדימה. זוהי חכמת הקבלה שמלמדת אותנו כיצד לחוש ולהגיע לעולם העליון.