Home >> כללי >> הרב ד"ר מיכאל לייטמן | חלק ב

הרב ד"ר מיכאל לייטמן | חלק ב

"שמח אני שנבראתי בדור כזה, שכבר מותר לפרסם את חכמת האמת"
(בעל הסולם, "תורת הקבלה ומהותה")

לאחר חיפושיו הרבים, הגיע מיכאל לייטמן אל הרב"ש, הרב ברוך שלום הלוי אשלג. הוא מצא שם לימוד סדור ומדויק של חכמת הקבלה לפי שיטתו של אביו של הרב"ש, בעל הסולם. שיטה המאפשרת לגלות את משמעות החיים ולקבל מענה לכל השאלות שהטרידו אותו. תוך זמן קצר הפך לייטמן לתלמידו הקרוב של הרב"ש.

בשנת 1983, בעקבות סדרת הרצאות בחכמת הקבלה שהעביר לייטמן בתל אביב, הגיעו לבני ברק כארבעים תלמידים תל אביביים צעירים, שביקשו ללמוד מהרב"ש את חכמת הקבלה. שמחתו של הרב"ש היתה גדולה, ובעקבות זאת הוא החל לכתוב מאמרים ייחודיים. במאמריו הוא הסביר את שיטת הקבלה והיישום שלה בקבוצת לימוד, דרך מימוש הכלל של ואהבת לרעך כמוך בין הלומדים.

לייטמן ליווה את הרב"ש מדי יום לאורך שעות ארוכות, למד עמו רבות גם ביחידות ושימש כעוזרו האישי הצמוד במשך שתים עשרה שנה. הוא קיבל מפיו את תורת הסולם, שמסר לרב"ש אביו, בעל הסולם. לייטמן שימש כתלמידו וכעוזרו של הרב"ש עד לפטירת הרב"ש בשנת 1991.

לאחר פטירת הרב"ש, החלו להגיע אל מיכאל לייטמן אנשים שחיפשו את השיטה לגילוי משמעות החיים וביקשו ללמוד ממנו את שלמד מרבו. אט אט התגבשה סביבו קבוצה של תלמידים שלמדו ויישמו את מאמרי בעל הסולם והרב"ש. תלמידיו גם תרגמו את הכתבים והשיעורים לשפות רבות במטרה להפוך אותם לנגישים עבור כל מי שחפץ בכך, והקימו את אתר האינטרנט הגדול והמקיף בעולם ללימוד חכמת הקבלה. כך הוקם ארגון "קבלה לעם".

הרב ד"ר מיכאל לייטמן נותן לאורך שנים רבות אינספור שיעורים, שיחות, הרצאות לקהל הרחב וראיונות באמצעי תקשורת בינלאומיים רבים, בהם הוא מסביר את חשיבות האחדות בין בני האדם מעל לכל הבדלים של לאום, שפה, גזע או כל הבדל אחר.

עם השנים הפך הרב ד"ר מיכאל לייטמן, פרופ' לאונטולוגיה ודוקטור לפילוסופיה ולקבלה, למרצה בינלאומי מבוקש, שידוע כמי שחרט על דגלו את מסר האחדות לעולם. בשנת 2005 הוזמן להצטרף למועצת חכמי העולם שהוקם על ידי ארגון בראשות הפרופ' ארווין לאסלו, מועמד לפרס נובל. במהלך פועלו הוא שיתף פעולה עם מזכ"ל אונסק"ו, הגב' אירינה בוקובה, שכינתה את לייטמן "איש חזון אמיתי", ועם סגנית מזכ"ל האו"ם, ד"ר אשה-רוז מיגירו.
שבעים הספרים שפרסם הרב לייטמן עד כה תורגמו לכארבעים שפות, מאמריו וראיונות עמו מתפרסמים בערוצי תקשורת גדולים בעולם דוגמת תכניתו של לארי קינג, CNN, חדשות פוקס, הניו יורק טיימס, שיקגו טריביון ועוד. בארץ מתפרסמים מאמרי דיעה שלו באתרים כמו Ynet ו-Walla. בלוגים עם מאמריו מתנהלים באתרים של העיתונים Jerusalem Post ו Times of Israel.
ספריו ומאמריו של הרב לייטמן, פורסים שיטה מעשית לפתרון המשברים המעסיקים היום את מדינת ישראל ואת העולם כולו בנושאי חינוך, חברה, כלכלה, יחסים בינלאומיים ועוד. הוא מסביר ומפרסם לכל את השיטה הסדורה שמסרו בכתביהם בעל הסולם והרב"ש, להיחלצות מן המשבר ולבניית חברת מופת המושתתת על הכלל של ואהבת לרעך כמוך, כאן בישראל ובעולם כולו.